10 Haziran 2017

Kabaklı muffin ya da fırında kabak mücver

Ah kabaklı muffin! Beni bugün ne kadar şaşırttın. Geçenlerde yaptığım kabaklı muffin'i instagram'da paylaşınca tarif soran çok oldu. Ben de blogda herhalde daha önce yazmıştım diye düşünüp aradım ve ne gördüm! Ben bu tarifi tam bundan 10 yıl önce yazmışım! Tam 10 yıl! Tarih 9 Haziran 2007'miş. Ben hiç çalışmamış 25 yaşında bir insanmışım. Gerçekten okuyunca gözlerime inanamadım. Her gün 1 paket damak yediğimi yazmışım. Bunu da 10 yıldır istikrarla devam ettirdiğime şaşırdım. Hayatımdaki en istikrarlı şeylerden birinin bu olması ne kadar hoş :)

Ekran görüntüsünü aldım.



Neyse, gelelim tarife. Bu tarif zaten daha önce yazdığım gibi benim tarifim değil. 10 sene önce internette blogların sayısı iki elin parmaklarını geçmezden, çektiği şahane fotoğraflarla, yayınladığı tariflerle beni sürekli mutfağa sokan Evcini isimli bir yemek blogu vardı. O zamanlar Cafe Fernando ile birlikte bu iki yemek blogu standartların çok çok üzerindeydi. Mutfağa olan ilgimde bu iki blogun ciddi payı vardır. İtalya'da öğrenciyken evcini'nden gördüğüm tarifleri deneyerek yemek yapmaya başladım diyebilirim. Evcini çok uzun süredir ortalarda yok. Keşke olsa da tekrar tariflerini deneme şansım olsa.. Ben bu tarifi 10 seneden uzun süredir sık sık yapıyorum. Daha önce bloga yazdığım tarifte ve evcini'nin tarifine göre zaman içinde biraz değişiklikler yaptım. Mesela Sarp'ın doğumuyla hayatıma tam buğday unu girdi, unlu tariflerin tamamında unun yerini aldı ve tuzu hayatımızdan çıkarttık.

Şu an kullandığım en güncel tarifi yazıyorum. Evcini nerelerde ne yapıyorsa kendisine selamlar ve teşekkürler. 10 senedir severek sık sık yaptığım bu muffin'leri şimdi de Sarp bayılarak yiyor. Blw yöntemiyle beslenen bebekler için harika bir seçenek. Kabak yedirmek için de şahane bir fırsat. Bizde yapılır yapılmaz bitiyor. Lezzetli kabaklar piyasaya çıktı, şu an yapmanın tam zamanı.

Tarif öncesi küçük not: Sarp'a tuz vermiyorum. O yüzden tarifte tuz yok, siz ekleyebilirsiniz ama tarifteki peynir miktarı oldukça fazla olduğu için çok da ihtiyaç yok.



Kabaklı muffin

1/2 kilo rendelenmiş kabak
2 yumurta
1 su bardağı elenmiş tam buğday unu
3 dal ince doğranmış taze soğan
1/4 su bardağı zeytinyağı
150 gr ufalanmış beyaz peynir
1 avuç dereotu
Karabiber

Tüm malzemeleri derin bir kapta çatalla karıştırın. Silikon ya da kağıt muffin kalıplarına ya da 12'li fırın muffin kabına bu karışımı bölüştürün. Hamur pek fazla kabarmıyor, o yüzden kapları doldurabilirsiniz. Eğer direk fırın kabına koyacaksanız çıkartması kolay olsun diye kapları bir fırça yardımıyla biraz yağlayın ve un serpiştirin, işinizi kolaylaştırın.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında (ben turbo ayarını kullanıyorum) yarım saat kadar pişirin. Bu süre bitince muffinlerden birine kürdan batırın, henüz ıslaksa bir 5-10 dakika daha pişirebilirsiniz. Muffinlerin üzerinin hafifçe kızarması yeterli olacaktır. Bizde pişme süreci yakından takip ediliyor.


Fırından çıktıktan sonra bir süre tel üzerinde ılınmasını bekleyin, bu arada muffin kendini toparlayacak, kabından ayrılması çok daha kolay olacak. Muffin hazır! Sıcak ya da soğuk her türlü çok lezzetli oluyor, istediğiniz şekilde hapur hupur yiyin yedirin :)




1 yorum:

WebKenti dedi ki...

Leziz görünüyor, denemek lazım